פלא יועץ ערך זנות
ישראל קדושים הם וגדורים בעריות, אבל יש ערים גדולות, ובפרט
בערי אדום, דהגוים לא קפדי אזנות ויש קבה של זונות שמכניסות יצר הרע באדם כארסו של
עכנאי. והן בעון נמצאים יהודים רוקים בחורים וגם זקנים, ואף שנשותיהם עמהם מים
גנובים ימתקו להם, והולכים אחר הזנות ומטמאים עצמם בנשג''ז (נדה,
שפחה, גויה, זונה). אוי לו לדור שכך עלתה בימיו. ומי האיש אשר עבר
עליו רוח קנאה קנאת ה' צבאות, כאריה ישאג לעמתם וירדפם ביד רמה עד חרמה. ואם לא
תשיג ידו למחות בידם, יברח לו מאותה העיר פן יספה בעון העיר, כי באמת אמרו
(ירושלמי סוטה פ''א ה''ה) כל מקום שיש זנות,
אנדרולומוסיא באה והורגת טובים ורעים. ואם הוא מכרח להיות בעיר, כל אשר בכחו לעשות
יעשה וברוח שפתיו יוכיח רשע, כי אמרו בזהר הקדוש (שמות דף
ג) על פסוק (במדבר כה ד) קח את כל
ראשי העם והוקע אותם וכו' רישי עמא דידעי דא ולא מחו, אנון אתפסו בקדמיתא, ולית
קנאה קמה קדשא בריך הוא כקנאת הברית, ובפרט מאן דעיל לה בבת אל נכר, כמפרש בזהר
הקדוש ובספרי המוסר. וראוי לאדם שיהא בו מדעת קונו ויקנא קנאה גדולה על זאת הקלקלה.
וצא ולמד מה שארע לפינחס אשר קנא לאלקיו והכה שונאיו ויהלם, ויקרא לו ה' שלום
(שוכטים ו כד):
ויש זנות שנמצא באיזה רוקים או בחורים שמזנים בידים ומוציאים
שכבת זרע לבטלה בידים, או שוכבים ונשכבים במשכב זכור. וזה בא או מחמת חסרון ידיעת
חמר שבה כי רבה, ואו מחמת רעים רעים שעושים מעשה תעתועים, וחיובא רמיא להזהיר
גדולים על הקטנים ולהודיעם חמר הדברים עד שיחרדו בנים ויאחזמו רעד, ובזה ידבק בה'
עדי עד. ואין ראוי לסמך על אמונתם, כי יש בנים לא אמון בם ואין תוכם כברם. לכן בכל
עיר ועיר צריך להעמיד שומרים על הנערים, והרב על התלמידים ואב לבנים יעמדו על המשמר
סלה, ובפרט באישון לילה ואפלה, לבל יעשו עולה, כי זו רעה חולה וטמאה גדולה, וגורם
רעה לעצמו ולכל הקהלה, והשמירה ותוכחה מביאין גאלה ורוח והצלה, וראוי לעשות גדר
ומשמרת למשמרת לבל נכשל בזאת העברה הגדולה. וידוע מאמר רבותינו זכרונם לברכה
(נזיר ב א) הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין.
ובפרט מי ששרוי בלא אשה ידר נדר נזיר, כי הרבה היין עושה, וכתיב
(הושע ד יא) יין ותירוש יקח לב. וכן ידוע מאמרם ז''ל
(אבות ג יג) שחוק וקלות ראש מרגילין את האדם לערוה.
וכתיב (במדבר טו לט) ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי
עיניכם אשר אתם זונים אחריהם. כי עינא ולבא תרי סרסורי דעברה. וכתיב
(משלי ה ח) אל תקרב אל פתח ביתה, שומר נפשו ירחק
ממנה, ויזכה לחזות בנעם ה' ולהנות מזיו השכינה: